štvrtok 25. januára 2018

Katherine Wolf a Jay Wolf - Nádej je liek

https://www.knihcentrum.sk/content/images/98525662_0.jpgJaya a Katherine postihla tragédia. Ona dostala mozgovú príhodu a on zostal na všetko sám. Bolo to ich najťažšie obdobie. Vydrží ich manželstvo?
Toto je nádherný životný príbeh o odhodlaní, viere, pádoch a vzostupoch. A vlastne o tom, že všetko sa dá zvládnuť, ak máte nádej a úžasných ľudí vôkol seba.
Mladá rodinka so synom sa musela naučiť žiť s obmedzeniami, ktoré môže spôsobiť len ťažký hendikep. Museli prijať, že nič nebude ako predtým.


Dvaja manželia, ktorí napísali knihu a tým inšpirovali tisíce ľudí. Otvorili svoje vnútro a odhalili svoju zraniteľnosť, bolesť, no aj to, čo ich držalo nad vodou v ťažkých chvíľach. Choroba si nevyberá – môže zaútočiť na starých, ale aj mladých. Katherine bola v najlepších rokoch. Obidvaja si budovali kariéru a rodinný život. Osud im však nedožičil pokoj. Jediná chvíľa a sny sa rozplynuli.

Táto kniha je výnimočná v tom, že ju píšu obaja. Môžeme spoznať pocity manželky aj manžela. Láme to srdce, pretože cítime tú beznádej, ktorú prežívali, aj keď svoj príbeh položili na papier s časovým odstupom. Rana je stále čerstvá. No nádej bola vždy liek. Taktiež Boh...

Od mozgovej príhody som podstúpila jedenásť operácií. Bojovala som, aby som sa znova naučila robiť základné veci, a napriek tomu mi zostalo ešte veľa telesných hendikepov. Nemôžem robiť veci, ktoré som robila predtým, no stále ich túžim robiť a pretrváva vo mne pocit hlbokej straty. Niekedy sa cítim, akoby som bola len pozorovateľom svojho vlastného života.
(str. 19)

Vôbec som netušila, že dielo bude až tak nábožensky orientované. Som ateistka, no nikomu neberiem vlastné presvedčenie. Rešpektovala som ho. Boli vďační Bohu a naozaj sa stávali zázraky, ktoré boli neuveriteľné. Musím sa však úprimne priznať, že citovanie z Biblie bolo nad moje sily a vždy, keď som si myslela, že to nezvládam, sa dej otočil smerom, ktorý som mala rada – teda k opisu vzťahu medzi nimi a synom, k rehabilitáciám, ktoré boli náročné, a mne ako čitateľke vypadla slzička. Tým chcem povedať, že síce je Nádej je liek možno z päťdesiatich percent o Bohu a o postoji k nemu, ktorý zastávala táto rodina, ale je tiež o nádhernej láske a silnom pute. Knihu si môžu prečítať aj neveriaci, lebo tento životný príbeh vás zasiahne tak či onak.

Je všeobecne známe, že muži sa zlomia a zľaknú sa, keď príde na scénu nejaká nepríjemná situácia. Žena všetko zvláda lepšie. Zozačiatku sa zdalo, že to bude prípad Jaya, no nestalo sa tak. Bol ukážkovým manželom. Niekedy jeho myšlienky zablúdili, čo bolo pochopiteľné, ale vždy zostal pri Katherine, ktorá ho veľmi potrebovala. Tento muž sa obetoval kvôli láske. Bolo to krásne. Aj slová, ktoré jej adresoval, boli naplnené vrúcnym citom. Ona sa snažila zo všetkých síl, aby mu nebola príťažou. Chcela sa zotaviť čo najrýchlejšie. Prekonávala jednu prekážku za druhou. Prežívala nesmiernu bolesť s cieľom uzdraviť sa. Koniec ma však veľmi prekvapil... 

Katherinino emocionálne rozpoloženie často záviselo od môjho, preto som sa snažil zachovať pokoj, až kým ju neodviezli do nemocnice. Potom som však už nevedel zastaviť vlnu vzlykov. Čo mám teraz robiť?
(str. 30)

Manželia majú dar písať zaujímavo a nádherne. Negatívne a pozitívne pocity preskočia aj na čitateľa, takže im budete priať šťastie, aby všetko prekonali. Počas čítania som sa cítila zle a stále som nevedela prečo. Až teraz som zistila, že ma emocionálne ovplyvnila táto kniha. Ľudské osudy sú zložité a nie práve najšťastnejšie, ale ak má človek vieru, dokáže žiť ďalej. Existujú, bohužiaľ, aj také situácie, z ktorých sa len tak ľahko nespamätáte. Ako sa skončí tento príbeh smútku, radosti, lásky a bolesti? Prečítajte si Nádej je liek a zistíte.

Hodnotenie: Nejdem hodnotiť bodmi.

Za poskytnutie e-knihy veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Tatran.
  Môžete si ju kúpiť napríklad v Martinuse alebo v Knihcentre.

2 komentáre:

  1. Na túto knihu som už narazila, veľmi ma zaujala, a preto som rada, že som si na ňu mohla prečítať takýto krásny názor. Ja som veriaca a mňa tieto životné príbehy zakaždým tak veľmi povzbudia♥
    Inak, ani ja by som knihu nevedela ohodnotiť - podľa mňa práve tie, patriace k skutočným príbehom, sa hodnotiť ani nedajú. Akosi mi to nesedí, pretože nemôžem povedať, že to malo byť napríklad záživnejšie, akčnejšie, či dojímavejšie - znie to hrozne. Životné príbehy, to je skrátka iná liga...
    Maj sa krásne!

    OdpovedaťOdstrániť

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly